Nå skal vi gå kjapt over noen enkle tips for hva vi kan gjøre for å skape et hyggeligere miljø for alle sammen når vi er på jobb. Noen av disse kan kanskje være åpenbare men ikke undervurder hvor viktige de kan være for de ansattes motivasjon.

Det første vi skal gjøre er å lage en liten punktliste og gå nærmere inn på de punktene under.

– Det spørs kanskje hvilken jobb vi gjør, men noe alle sammen trenger er kaffe. Få det på bordet!
– Rene lokaler.
– Vennlighet og harmoni blant de ansatte.
– Profesjonalitet
– Klare mål for alle sammen.
– Godt fordelte arbeidsoppgaver.
– Anerkjennelse av godt utført arbeid.

Kaffe på jobb

kaffe jobbLa oss bare begynne med det som har en enorm betydning. Kaffe. Det er ikke sånn at alle sammen trenger å faktisk drikke kaffe, men det er veldig kjekt å ha det tilgjengelig, spesielt i pausen. Når dette foregår og alle sammen sitter og koser seg kommer det nemlig også frem andre muligheter til å skape et bedre arbeidsmiljø. Dersom du har lyst å lære mer kan du besøke https://aditro.com/no/outsourcing/ for mer informasjon om dette emnet. Dersom du bruker mer tid på dette kan du for eksempel også outsource lønnsarbeidet til noen andre! Få ting til å gå på skinner.

Rene lokaler

Nok en gang spørs det jo hva man jobber med, men det er viktig at arbeidsplassen er så lite kaotisk som mulig fordi omgivelsene våre påvirker oss faktisk mentalt. Husk på dette!

Anerkjennelse og belønning

Det er veldig viktig for noen av dine ansatte til å faktisk få ekstra belønning for ekstra utført arbeid. Det trenger ikke nødvendigvis å være mer i lønn, men det å gi skryt når noen gjør noe bra er en fantastisk måte å øke motivasjonen til individet eller til og med hele gruppen din. Aldri forvent at de som jobber for deg gjør ting for ingenting, dette kommer til å føre til at de ikke føler seg verdsatt og arbeidsinnsatsen kommer til å synke sammen med trivselen på jobb.

Det best for ansatte

Det absolutt viktigste er enkelt og greit å behandle folk med respekt. Dersom man er ekte og faktisk ønsker det beste for sine ansatte så kommer dette til å skinne gjennom og folk kommer til å trives mye mer med deg som leder, samt hverandre. Man kan også sjekke ut hva som skjer når arbeidsmiljøet er dårlig.